lördag 27 februari 2010

Time for some serious shit!

Till att börja med; Förlåt för rubriken, men jag kom inte på nåt bättre.

Anyways, tänkte dra fram lite djupare tankar (yaaaaaaay säger alla läsare). Händer alldeles för sällan numera, men det är för att jag har valt att stänga av tankarna rätt så rejält under en period, för att slippa få det jobbigt.

Jag har kommit på att jag är sjukt osäker egentligen. Jag är ganska nöjd med mitt utseende, mina betyg, jag älskar mina vänner och är helt okej nöjd med mitt liv, ändå blir jag alltid osäker när jag är runt rätt många av mina vänner. Inte för att de gör någonting, utan för att jag alltid känner mig fulare runt dom. Om jag går på stan med någon känner jag mig alltid lite mindre, lite mer osäker och att alla helt missar mig.

Egentligen borde jag inte tänka så, och jag vet inte var jag har fått det ifrån, men det känns som att jag kurar ihop mig inombords och gör mig så liten som möjligt, bara för att jag vet att kompisen är mycket snyggare.

Det är en av anledningarna varför jag ofta känner mig säkrare runt killkompisar. Där är det mindre krav känns det som, även om jag vet att jag inte har några krav på mig alls när det gäller tjejerna heller. Med killar kurar jag aldrig ihop mig, gör mig aldrig liten. Inte för att jag känner mig snyggare, utan bara för att... ja, varför?
Det har jag inget svar på. Men säkrare blir jag på mig själv, och mer kan jag släppa ut mitt sanna jag.

Mest osäker blir jag om jag är med en kompis och dennes kompisar som jag inte känner. Då gör jag mig gärna osynlig och står tyst och syns inte alls. Detta händer också bara om det är en tjejkompis och hennes kompisar, inte med killar. Aldrig med killar, då blir jag bara allmänt halv-blyg som man ofta blir runt nya människor, men blir lite säkrare för varje minut som går.

Jag får väl helt enkelt försöka jobba bort det, så att jag kan gå rakryggad och synas!

Louise

13 kommentarer:

  1. Haha, det var det bästa du kunde komma på? xD

    Men tack!

    SvaraRadera
  2. DU ÄR HEEEEEEEEEEEEEEEET, UNDERBAR OCH UNDERBART SNYGG!!/HEDDA

    SvaraRadera
  3. Med risk att låta allt för kliché: Frågan är om det inte hör till människans natur att alltid hitta "fel" med sig själv, speciellt med sitt utseende då det, i vanliga fall, är det första man märker hos en person. Att tänka att man är "mindre snygg" än någon annan är bara dumt, men gud vad ofta man gör det ändå. Snygghet är en definitionsfråga, det den ena tycker är jättesnyggt kanske den andra inte alls faller för. Och i slutändan är det väl ändå personlighet som spelar in mest, i alla fall i seriösa sammanhang. Alla är vi lika fina, glöm inte det nästa gång du tänker för mycket!

    SvaraRadera
  4. Ja, men grejen är att jag är rätt nöjd med mitt utseende, klart att jag är missnöjd med en del grejer, men inget som direkt stör. Det är bara att min hjärna kopplar om helt när jag går på stan med kompisar t.ex. och då spelar inte personligheten in alls.

    Tack Hedda!

    SvaraRadera
  5. Jag är ledsen, men till det har jag inget svar, kan bara konstatera att jag lätt får samma känsla. Människan är väl helt enkelt ett idiotiskt släkte ;)

    SvaraRadera
  6. Onekligen en idiotisk bunt, de där människorna... Men efter fem dagar febrilt skapande, vad kan man förvänta sig egentligen?...

    SvaraRadera
  7. Louise, du behöver defenetift inte bry dig mer om ditt utseende. Jag är kille och kan jämföra.

    Du kanske inte behöver bry dig om det bland killar för att du helt enkelt är snyggare än oss?

    SvaraRadera
  8. Va läskigt har inte tänk på det så...
    men känner helt klart igen mig till max!

    // Gaia

    SvaraRadera
  9. Sån var jag också när jag var yngre. Så jag vet precis hur det är. Skillnaden mellan dig och mig när jag var i din ålder är bara att: Du ÄR snygg, det var inte jag xD Du är snygg och grym och bra, så det så! ;) Go girl!

    SvaraRadera
  10. alla i typ 20-30 årsåldern (uppåt) säger samma sak, alla kände så även dom "coola/snygga" tjejerna som alla killarna ville ha. alla kände liksom likadant. jag har samma problem men brukar försöka att inte tänka på det, liksom leva livet göra flippade saker som jag vill :) du känner mig så du vet vad jag menar :P
    puss & kramis / emelie

    SvaraRadera
  11. Oskar: Hahaha, vadå snyggare än er? :o
    Men tack!

    Emelie: Haha oh ja, jag känner dig, alltför väl :P

    Erik (antar jag): Haha, så sant sant. Fast det var väl sex dagar?

    SvaraRadera