lördag 28 november 2009

Sverige, sverige älskade vän


Lite tankar från min sida, men innan ni läser vidare vill jag bara säga att jag absolut INTE är rasist så missuppfatta inte mina åsikter där.

Jag tycker att hela det här rabaldret med Sverigedemokraterna är bra, det får Sverige att tänka om lite. De små idioterna i regeringshuset får en lite surare karamell att suga på det, och det förtjänar de bannemig.
Det är bra med ett parti som säger det som så många tänker. Och igen, nej jag tycker inte att alla invandrare ska skickas ut ur Sverige, men jag tycker inte att vi svenskar ska anpassa oss för dem. Det är vårt land och våra seder och bruk. Skulle en svensk tjej flytta till ett starkt muslimskt troende land, t.ex. Saudiarabien, skulle den vara tvungen att ha huckle på sig, oavsett vad hon tyckte, för det är deras seder.

Vi svenskar är inte svenskar, vi är internationella. Våran enkrona står för sambandet mellan Sverige och Finland, vi får inte ha Sverige-tröjor på oss i skolan, vi får inte sjunga Sveriges nationalsång, vi får inte vara svenskar. Allt detta för att det anses som rasistiskt.

Det är alltså rasistiskt att vara patriotisk. Hör ni hur sjukt det låter? Patriotism ska fan vara något bra sålänge det inte skadar någon annan, och jag tror faktiskt inte att invandrarna skulle ta illa upp om vi hade Sverige-tröjor på oss en dag, eller om vi sjöng nationalsången på skolavslutningen. Jag tror faktiskt att de skulle känna mer att de tillhörde ett land.

"Vår svenska kultur, den är fin den, det är midsommar med sill och potatis". Ja oj vilken kultur!
Vilken svenska kultur? Vi har knappt någon kultur kvar! Vi är så väldans duktiga och anti-rasistiska och hela fadderullan, men hur svenska är vi, egentligen?



/Louise, svennen

6 kommentarer:

  1. mycket bra skrivet! man måste få vara svensk utan att bli kallad rasist

    SvaraRadera
  2. Jaa, precis, men det är det man inte får i dagens samhälle, och det är jävligt irriterande

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet. Jag håller absolut med! Men Sverige är ju ett spnt litet obetydligt land att vi inte vågar vara Oss.

    SvaraRadera
  4. Jaa precis. Suck, Sverige är jobbigt.

    SvaraRadera
  5. Håller med till fullo, precis det här har jag och farsan blivit arga på vid matbordet eller framför teven. Jag kan inte säga att jag är rasist, men om det här är rasistiskt så är jag hällre det!

    SvaraRadera
  6. Jaa, sen att hela Sveriges media VÄGRAR att dela ut reklam från SD är bara förjävligt, för det går emot alla våra rättigheter.

    SvaraRadera