lördag 28 november 2009

" When i grow up, I wanna be a star, i wanna be famous"


Dem flesta barn har haft en känsla av att dem vill bli något när dem blir stora, något känt! Bo i en klyschig skyskrapa i NewYork, ha mycket pengar och leva livet.
Vet inte om det är bara jag som fortfarande tänker så, eller är det en dröm som aldrig kommer gå i uppfyllels. Alla har väl hört ordspråket " Man klarar allt man vill" stämmer det? Just nu har jag vart i Lerum och kollat lite, druckit en Oboý med Marsmallows pratat lite med Rebban, min hjärna går på högvarv. Om ungefär en månad skall man veta vad man vill jobba med när man blir stor, livets störtsa val skulle jag säga. Man kanske kommer långt, eller vem vet man kanske slutar på en barkbänk i femman?! Jag vill dock inte stanna i gbg, jag vill ut och resa, pröva på nya saker, lära sig saker man aldrig visste förrut, lära sig av sina misstag, ha något att berätta för sina barnbarn... Idag är en tänke dag. Nu skall jag packa till träningen, hoppas tankarna släpper ute på plan...

KösS / Gaising

2 kommentarer:

  1. Hmm, jag vill bli känd utan att bli offentlig, går det?

    Men du behöver ju inte bestämma yrke nu, gör det om tre år :P

    Å andra sidan, fatta uppgiften! Fatta ansvaret som ligger i dina händer, det är NU du har möjlighet att ändra på ditt liv och din framtid, ta ögonblicket till vara! :D

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan nog bli svårt. Men du är känd för mig:)
    Det är inte så lätt, man vill njuta av att kunna bestäma åtminstonde en sak i livet, men det kanske är förstort nu i denna åldern...

    SvaraRadera