söndag 20 december 2009

Avatar!


Igår var Viola, Rickard och jag iväg och såg Avatar på Bergakungen. Den var galet jäkla bra! Jag hade verkligen stoooora förväntningar på den, och den överträffade alla!

Till att börja med var den verkligen sjukt snyggt gjord, grafiken var galet bra! Storyn var marvellous, karaktärerna underbara, effekterna strålande, och känslan satt som en smäck. Den är visserligen väkldigt lång (två timmar och fyrtio minuter) men det tänker man inte på. Inte en enda gång undrade jag när den skulle ta slut, vilket jag kan göra på långa filmer.

Många gånger fick man en "ahaaaw? :(" känsla (lite svår att beskriva, jag vet) och den fick en verkligen att börja tänka. Musiken var verkligen skitbra och hela filmer var galet mäktig och storslagen! Jag gillade också att trots att den var övernaturlig var den inte så "jobbig" som vissa sådana filmer kan bli. Den kändes på något sätt "normal", trots att hälften av alla karaktärer är långa, blå och har svans.

Summan av kardeumman: Helt klart sevärd, och se den på bio, för en vanlig TV skulle inte göra den rättvis och James Cameron får ännu en storfilm att skriva upp på sina meriter
Betyg: 6/5 popcorn :D

Jag borde bli filmkritiker.

Au revoir!

Louise

3 kommentarer:

  1. Mycket bra film ja. Men det var något som fattades, kan inte sätta fingret på vad dock. Får se i fall jag kan komma på vad det var i kväll :P
    4/5 popcorn enligt mig.

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet men du borde inte bli "filmkritiker" då du ger en film 6/5 i betyg ;P §

    SvaraRadera
  3. Konstigt att du gillat den sortens filmer, men jag förstår.

    Hoppa filmkritiker och bli våran nya rektor... Du är ju posetiv :)

    SvaraRadera