onsdag 23 december 2009

... och raskare räv på isen


Jahapp, så är det julafton imorgon. Det är ju helt sjukt, IMORGON! Var tog tiden vägen? Alldeles nyss var det ju första advent.

Snön ligger djup därute, granen är klädd, klapparna ligger under den, glöggen drucken, pepparkakorna och lussebullarna bakade. Så varför har jag inga julkänslor? Jag har gått omkring och hoppats och trott att de skulle komma när vi klädde granen, och visst kröp väl de fram lite, men de sprang snart och gömde sig igen.

Jag vill ju ha julkänslor! Jag vill känna en sådan där barnslig glädje över att det är julafton om en timme och tio minuter, vill somna fort så att det blir julafton snabbare! Men uppenbarligen har människorna i mitt känslomässiga kontor tagit jullov och ligger på någon strand i Borneo.

"You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot"

Anyway, en riktigt god jul till allihopa i alla fall! :D


Louise

4 kommentarer:

  1. Det är bara att inse att man blir äldre Louise :) Man är inte barn för evigt ^^ Men man behöver inte ha en barnslig förväntan och längtan, julen är trevlig ändå. För man samlas med dom man älskar. Det är ju det som betyder något :)

    God Jul <3

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte bli äldre! Vägrar!

    Joo, men ändå :P

    SvaraRadera
  3. Haha, julkänslan dog när man blev tio, nu är det inte ens kul längre.

    SvaraRadera
  4. Jag känner samma sak, det är faktiskt den första julen som jag har så lite julkänslor, och det känns inte bra... Förra julen hade vi småbarn hemma och då fanns julkänslan bara för att de små spred den, och där jobbade dem på kännslokontoret på julafton!

    SvaraRadera