tisdag 1 december 2009

"Nej Oliver, vänta!"


Oh ja, de orden blev sagda x antal gånger idag. Vi har nämligen prao-vecka nu, och den spenderar jag på ett dagis här i Olofstorp och just idag skulle jag försöka klä på en ettåring alla ytterkläder (overall, mössa, vantar, strumpor och skor) och det är inte helt lätt när ettåringen i fråga inte kan så upp själv, inte vill sitta still och inte är medgörlig för fem öre.

Det är inte heller lätt att klä på honom kläder SAMTIDIGT som man ska hjälpa sju andra barn samtidigt. Men de är mysiga, på ett bra sätt :)
Och väldigt charmiga, en liten unge flinar och skrattar bara jag ler åt henne, busungar allihopa ^^

Igår var det också bra, en liten unge vid namn Pontus blev helt salig när jag vek ett pappersflygplan åt honom. Som han sedan inte kunde kasta, men spela roll, han blev glad :)


Efter praoen åkte jag iväg till stallet där Sara "praoar" och fotade henne när hon red Lady. Bilderna blev skitbra (läs: Brusiga och suddiga som faen). Mina händer förlorade känseln när jag åkte hem igen och hela moppen blev nerfrostad, väldigt trevligt. Det är ännu trevligare när man tvingas köra med öppet visir.


Puss!

Louise

2 kommentarer:

  1. Där ser man :D verkar vara roligt att praoa som dagisfröken(kanske en framtid ;)??) anyway keep it up(y)// Tobias

    SvaraRadera
  2. Haha, no way att jag jobbar som det xD

    SvaraRadera