fredag 22 januari 2010

Ich bin sechzehn Jahre alt!


Då är första dagen som sextonåring över och ja, det känns precis som det gjorde i onsdags.

Och imorgon kommer äntligen mamma och pappa hem! :D Fast man får inte sova minsann, planet landar kvart över tolv på dagen. Men men, de kommer hem och jag får tusen spänn!

Idag skulle vi egentligen haft nationella prov i svenska också, men Elisabeth var sjuk eller något, så vi hade vikarie=inget prov. Jag och Maria hoppades på att vi skulle hinna med 14.49 bussen. Det gjorde vi inte. Istället stressade vi för att hinna med 78:an som går tre minuter över tre. Det gjorde den inte. Istället kom den tolv över. Jävla buss.

När jag och Maria äntligen kommer fram till stallet var klockan 15.45 och när jag hade bytt om var den 15.55. Fem minuter på att ta av två täcken, sadla, tränsa och sätta på fyra benskydd är jäkligt stressigt, men jag hann! Vi hade markarbete idag och det gick riktigt bra, som alltid med Madicken :)Helt klart en ny favorit!

Sedan tog jag bussen hem, åt och nu sitter jag här. Hjärnan är sprängfylld av tusen tankar och humöret är inte på topp. Super.

Och jag vill ladda över mina bilder, fasen att pappa har batteriladdaren!

Nu ska jag fortsätta att kela med Sussie. G'day.

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar