torsdag 7 januari 2010

Tro det eller ej men jag LEVER!

Ja, som sagt, jag lever! Har vart lite osocial på denna fronten, men vem kan vara social när man varit i Åre och i Örebro i två veckor? ;)

Jag har faktiskt aldrig kännt mig så här levande...
1: Jul har vart!
2: Jag har träffat att UNDERBARA människor och även träffat nya!
3: Jag går runt med ett leende på läpparna 24/7 för massa minnen och roliga kommentarer!

Iallefall så åkte jag med Bo och Farmor upp till Himmeta ( som låter som ett finskt träsk enligt nåra ;) ) den 23 så vart det att fira jul där mycket mycket mysigt!

Men sen var det Åre för min del!Fy va underbart, tänkte slå till med några bilder :)


Lift!:)

Fint eller fint?!

Mina bordsherrar

The Gang!

Jag, Linnea och Julia


Första dagen i Åre var det att lära känna varandra och packa upp och så.
Andra dagen upp tidigt, jag hade hand om frukosten. Var bara upp och koka nyponsoppa. Sen ut i backen, det var så fint när solen lyste och man swischade ner för backarna. Sen hem och duscha och spela lite poker. Insatts för att få vara med var 10 kr så jag bara körde på, sen vann man ju och slog ut 6 killar, kändes ganska gött faktsikt!
Tredjedagen var det backen som gällde, sen hem och bada och basta! Fy Fabian va gött det var. Trött i bena och i huvudet, byta om och sedan ner i en pool med massa leksaker :D Killarna hade en bastu och tjejerna med, men varför inte knö in alla i tjejbastun så alla satt som inlaggda sillar. Körde i balsam i håret så det blev silkes lent.
Fjärdedagen var det ungefär samma sak som dag tre förutom att jag inte vann!
Det var färg på bordet och jag hade hjärter dam och det ända som skulle kunna slå mig var hjärter ess ( för hjärter kung låg på bordet) Det var bara Simon och jag kvar så jag tänkte att det var omöljigt att han satt på Esset men tydligen inte! Usch va sur jag blev!
Femtedagen var det nyår. Efter ett tag i baken var det hem, Jag och Linnea hade hand om dukningen så vi gjorde ett expriment ;)
Vi blandade olja med rött vatten ( karamell färg ) så blev det skit SNYGGT så la vi i lite grenar i det! Sen gick vi upp på ett dagis ocg klippte hjärtan och måla på dem och satte ditt glitter:D Sen dax för att duscha och byta om och så.
Sen i gynastisalen skulle man göra massa "övningar" sen var det lottning vilken/ vilka man skulle hamna med. Vi var för lite tjejer så det var fyra tjejer som fick två killar, jag var en av dem. Var lite missnöjd med det i början,men lottningen gick bra! Sen var det fin middag, så det var lite uppträdande och tal och så.
Sen var det ut och kolla raketer och mys!
Sjättedagen var det backen för några inte för alla, men det var inet så kul det blåste och det var kallt och man såg inget!! När man kom hem var det fotbolls cup :) Mitt lag förlora alla matcher (A) men vi var bäst iallefall!
Sen drog jag och 4 till ut påen kvälls promenix mys mys:)

Ja nu tror jag ni hajar vad jag har haft för mig, svårt att förstå när man läser man måste uppleva det! Men nu har jag försökt iallefall!:)

Hugs and kisses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar