måndag 18 januari 2010

Prisa sportlov!

Jahapp, så har man gått i skolan i en vecka. Helt underbart att omotivationen redan börjar sätta in. Jag vill inte gå i skolan igen! Jag vill bara ha lov, inte börja med Nationella Proven!

Den här veckan har jag:
*Matteläxa
*So-arbete
*Engelska läxa
*Svenska läxa
*Tyska läxa

och den enda jag har gjort är engelskan, men den var å andra sidan äckligt lätt. Tyskan däremot är bara jobbig; tio oregelbundna verb och kunna böja dem i presens, imperfekt och perfekt. Det ska vi kunna till på onsdag. YEAH RIGHT! Den är ju ändå helt meningslös, vi kommer i alla fall inte lära oss någon tyska.

Suck. Jag gillar INTE skolan just nu. Men men, får väl bita i det sura äpplet och stå ut i en ynka termin till. Suck.

"Ja' ä inte bitter"

Louise

4 kommentarer:

  1. Gräddet på moset!
    Det är 15 tyska glosor;)

    SvaraRadera
  2. Nepp, för jag lyckades snacka bort fem stycken :D §

    SvaraRadera
  3. Själv så blev jag lagom omotiverad när vår föreläsare förklarade att de tolv timmar föreläsningar vi har varje vecka bör kompletteras med ca 30 timmars hemstudier... i veckan :D

    SvaraRadera