söndag 17 januari 2010

Mat, bastu och snö!


Helgen har varit riktigt awesome!

Fredag: Jag och Maria red som vanligt efter skolan, och Madicken gick riktigt fint! Vi övade skänkelvikningar och det gick kanon! Efter ridningen tog vi spårvagnen till Hjällbo och efter en liten stund kom Orange med Gaia i. Den hoppade vi på och åkte till Angereds kyrka där vi bytte till 520 och åkte hem till mig. Efter en liten stund kom Hedda och då började vi med maten; Ryggbiff och potatisgratäng! den blev riktigt god och efter maten gjorde Gaia och Maria ordning fruktfatet medan jag och Hedda gick ner och satte på bastun.
En timme senare satt vi allihopa iklädda bikinis och pratade, drack läsk och åt frukt i bastun. Galet varmt, men riktigt mysigt! Efter ett tag tyckte vi allihop att det var väl varmt och vi bestämmer oss för att springa ut och rulla oss i snön, twice! Herre min skapare vad kallt det var!
När ca två timmar hade passerat i bastun tyckte vi att det var dags att duscha och gå upp. Väl uppe tog vi godis och satte oss och kollade på "Den ofrivillige golfaren". Eller, jag och Hedda kollade på den, de andra två somnade efter typ tjugo minuter.
Sedan gick vi och la oss; Hedda och Gaia på den uppblåsbara tvåmannasängen och jag och Maria i min lilla nittiosäng.

Lördag: Vi vaknade typ halv elva, gick upp, åt frukost och allt sånt där. Sen spelade vi lite Guitar Hero och sen var det dags för de andra att åka hem.

Tack för helgen tjejor! Ni är bäst!


xoxo
Louise

5 kommentarer:

  1. Va glad man blev när man läste! =)

    Helt underbart kul, ladda för en till sådan helg! Puss på er!<3

    SvaraRadera
  2. var urkul! måste göras om SNAAAART! :D <3/ Maria

    SvaraRadera
  3. Jaa det måste vi verkligen! :D <3

    SvaraRadera
  4. Och grannen stod med kikare i fönstret? xD

    SvaraRadera