fredag 1 januari 2010

Happy new year!



Tja, lite sent skrivet kanske, men hade inte riktigt tiden igår.

Mitt nyår spenderades tillsammans med mamma, pappa och våra två grannar uppe hos dem. Det först appetizers (lax inrullad i smördeg bakade i ungen), sedan en hummersoppa, sedan rökt rådjurskött med philadelphia-ost rullad i persilja, sedan rådjursfilé (mannen är jägare, så det var egetskjutet) med ugnsbakade rotfrukter och potatis med en blåbärs-rödvinssås. Riktigt jäkla gott! Till efterrätt var det panacotta med kanelkryddade marinerade kex smulat ovanpå. Sedan tyckte Suzanne att vi skulle ha lite chokladtryfflar, knäck, vit choklad, smågodis och ostbågar, utifall att vi inte var mätta.

Efer det var det dags att gå ut och kolla på raketerna, dock såg man inte speciellt mycket för all skog täckte. Hemifrån oss ser man hela Olofstorp, stenared och hela vårt område. Men som tur var sköt deras grannar, så några bra bilder blev det :)

Det var helt okej, rätt långtråkigt bara, men jag överlvede.

Några nyårslöften har jag inte, för de håller ändå bara i typ en vecka. men däremot har jag lovat mig själv att jag ska vara mer social, göra mer saker med kompisar, även om det kräver lite från min sida. Och göra mycket mer saker i sommar! Typ åka ut till havet, picknicka i Slottskogen, åka och bada mm.

Nåväl, hoppas att 2010 blir ett riktigt bra år för allihopa!

Puss!

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar